STRATEGI PEMBELAJARAN
DOI:
https://doi.org/10.33477/bs.v2i2.376Abstract
Strategi pembelajaran afektif memang berbeda dengan strategi pembelajaran kognitif dan keterampilan. Afektif berhubungan dengan nilai (value), yang sulit diukur, oleh sebab itu menyangkut kesadaran seseorang yang tumbuh dari dalam diri siswa. Dalam batas tertentu memang afeksi dapat muncul dalam kejadian behavioral, akan tetapi penilaiannya untuk sampai pada kesimpulan yang bisa membutuhkan ketelitian dan observasi yang terus menerus, dan hal ini tidaklah mudah untuk dilakukan. kata kunci: trategi pembelajaran, afektif, nilaiReferences
Creswell W. John. 2010. Research Design Pendekatan Kualitatif Kuantitatif, dan Mixed. Thouseh Oaks. California.
Nana Syaodih Sukmadinata & Erliana Syaodih. 2012. Kurikulum & pembelajaran Kompetensi. PT Refika Aditama. Bandung.
Sanjaya. 2008. Starategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendiudikan. Kencana Prenada Media Group. Bandung.
Mulyasa, E. 2008. Menjadi Guru Profesional. PT Remaja Rosada Karya. Bandung.
Munthe, Bermawi. 2009. Desain Pembelajaran. PT Pustaka Insan Madani. Jogjakarta.
Pupuh dan M. Sobry, 2009. Strategi Belajar Mengajar. PT Rafika Aditama. Bandung.
Pribadi, Benny A. 2009. Model Desain Sistem Pembelajaran. Dian Rakyat. Jakarta.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.